onsdag 10 december 2008

Förberedelser

Har just suttit i telefon med min doktor och planerat nästa IVF.
Jag ringde henne i förmiddags och bokade en telefontid, då jag annars inte skulle fått möjligheten att prata med henne innan jul, då hon också håller på med forskningsarbete.
Så jag valde att ta det hela på telefon, det går ju lika bra nu när vi är "inne i svängen" och ändå känner till allt.

Vi kom fram till att jag börjar nästa IVF runt den 18 januari, och ska börja nedreglera på första mensdagen. Jag kommer också att slippa Suprecur-sprayen, eftersom jag mådde så dåligt av den förra gången. Nedregleringen blir av med en Decapeptyl-spruta istället, vilket passar mig mycket, mycket bättre (Hann både prova spray och spruta under förra omgångens åtta veckor långa nedreglering). Sen blir det en något ökad dos Menopur, eftersom jag inte fick fram så många ägg förra gången.
Vi diskuterade även våra chanser och hon bedömmer dem som mycket goda. Det blev fina befruktade ägg, vilket hon sa var ett bevis för att både ägg och spermier fungerar som de ska. Det finns alltså inget som säger att vi inte kommer att lyckas nästa gång.
Halleluja!

Dessutom är både jag och doktorn osäkra på hur många gratisförsök vi faktiskt har kvar. Om det är en eller två IVF (färskförsök), eftersom vi bara har gjort 1 färsk och 1 frysförsök (2 frysförsök bytes mot 1 färsk här i Halland).
Tycker ni att det är rörigt?
Well, det tycker vi också...

Så, nu har jag i alla fall lite bättre grepp om saker och ting igen. Kontroll och ordning. Saker och ting flyter inte riktigt omkring och planlöst som innan. Dessutom har jag hunnit boka en tid hos kuratorn. Jag ska dit på tisdag nästa vecka och lätta på trycket. Skönt.

Nu ska jag bara förbereda mig på 18 januari.
18 januari - here I come!

1 kommentar:

MochM sa...

Grattis! Skönt att veta när det är dags igen. Bra att du kunde ta det över telefon så du slapp vänta. Nu kan du lugnt fira jul och inte tänka på det där. Lägg undan allt i en vrå i hjärnan och plocka fram det 18 januari igen.
Må gott!
Kram m.