torsdag 12 februari 2009

Bör jag vara orolig?

Det ser ut som att jag inte behöver oroa mig för att medicinen inte ska räcka. Men en oro byts ut mot en annan.
Blodprovet visade ett för högt värde och jag ska in på ultraljud redan imorgon kl 9.
Samtidigt sa sköterskan i telefonen att jag skulle ta samma dos ikväll som innan, dvs 225 enheter Menopur.

Mardrömsläget just nu är överstimulering och avbrutet försök. Jag vågar nästan inte tänka tanken...

Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera eller tänka. Bör jag vara orolig? Jag menar, doktorn hade väl inte ordinerat mig bibehållen dos till ikväll om det hade varit fara på färde på riktigt? Samtidigt, varför ett akut ultraljud?
Snurrigt. Just nu skulle jag vilja spola tillbaka tiden till då jag hade sköterskan i luren bara för att få svar på mina miljoner frågor.

Jag fick gå hem efter halva arbetsdagen idag. Det fungerar inte längre att jobba. Omöjligt att arbeta med böjd överkropp, vilket en förskollärare gör mest hela tiden.
Det kommer att bli tråkiga, oroliga och långa dagar nu.

3 kommentarer:

Pez sa...

Ditt inlägg ger mig hopp. Tack!
Jag hoppas att allt går bra imorgon på ultraljudet. Jag ska tänka på dig!
Kram Pez

Lilla J sa...

Hoppas allt ser finfint ut och du inte blir överstimulerad!

Skulle du behöva mer Menopur ändå så ska det alltid finnas inne på apoteket på SU, de brukar ha gott om den i lager!

Lycka till imorn! Kram

MochM sa...

Jag tror inte du ska oroa dig. Som du säger, läkaren skulle inte ordinera samma dos om det var fara på färde. Se det som ett extra ultraljud istället för ett akut sådant.
Hoppas det går fint imorrn!
m.