måndag 23 februari 2009

Det bor en prick i min mage

Jag var nästan gråtfärdigt nervös när doktorn kallade in oss från väntrummet.
Men det gick väldigt bra.
Vi har fått ett fint resultat.

Av fem befruktade ägg har ALLA blivit blastocyster!
Det är så fantastiskt.
Två av dem var jättefina, så en till mig och en till frysen. Gällande de andra tre så väntar de till imorgon och ser vad det blir av dem, de hade bara hunnit till första blastocyst-fasen idag sa de.
Vi får alltså besked imorgon om hur många vi får till frysen. Men minst en!

Det bor en älskad prick i min mage.
Syntes som en stark liten stjärna på ultraljudet, från sin plats i livmodern.
Att en upplevelse i en gynstol kan vara så fin.
Men det är den, varje gång.
Livets mirakel åker hem genom en liten plastslang.

Om drygt 2 veckor vet vi hur det har gått, om lilla pricken har fastnat hos oss.

Nervositeten har släppt, jag kan tillfälligt andas ut och få vara glad en stund.

Tänk, den här gången kanske det funkar.
Den tanken är så vacker att det spritter i hela hjärtat.

9 kommentarer:

TeachMom sa...

Grattis! Det är ju ett jättebra resultat! Lycka till nu.

Sara sa...

Grattis! Vad skönt att kunna slappna av en liten stund. Och vad bra att även frysen fick sin beskärda del!
Nu håller vi tummarna för att den lilla stjärnan bestämmer sig för att bosätta sig i dig dom närmsta 9 månaderna!
Kram

-Nina- sa...

Hej du. Jag sitter här och har läst en massa, och jag gråter...jag vet att det är annorlunda, men jag känner igen mig i så mycket av det du går igenom. Jag tänker goda tankar för er, och håller mina tummar allt jag kan!
Många kramar // Nina (Ahlbin du vet? Fd gift med Tobbe...)

Jenny sa...

Håller alla mina tummar att det går bra! Kram

IVF-Karusell sa...

Grattis! Härligt att det gick så bra! Nu hoppas vi att pyret stannar hos er!

MochM sa...

Heja heja Pricken!!!
Kram m.

www.syfroken.se sa...

Vad kul att det gått bra!

Pez sa...

Så underbart! Jag har tänkt på dig idag. Kom precis hem ifrån ett körrep och snabbade mig att sätta på datorn för att se hur det hade gått.
Nu får vi hjälpa varandra att kämpa och våga tro på att detta kan funka!
Hej dig, heja oss
Många kramar

Pez sa...

Förresten, hur funkar det egentligen med blastocyster, är det större chans att de sätter sig på plats om de är odlade??