torsdag 5 februari 2009

Farligt optimistisk

Idag är en betydelsefull dag i IVF-bloggosfären.
Finnjonna och Marcus har fått en alldeles levande son.
Blev alldeles rörd till tårar när jag vid middagstid gick in på Marcus blogg och läste om att allt hade gått bra. De har äntligen fått sitt "happy ending". Eller "happy beginning" är kanske mer korrekt.
Skickar ut ett stort grattis i rymden.

Jag själv har friskt jobbat på hela dagen. Med lite huvudvärk emellanåt men med mest fjäderlätta steg. Så lättad och glad över att min kropp vill samarbeta. Så nöjd över att det inte blev värre än så här. Så här långt.

På lördag sticker jag mig med första sprutan.
Jag känner mig hel och stark.
Nästan farligt optimistisk.

Lördagen är nästan här nu.

1 kommentar:

Sara sa...

Nej, snabbhet är ju inte deras starka sida, men snart snart hoppas jag iaf. :)

Jag håller tummarna för er, det är verkligen er tur nu!!

Trevlig helg!

Kram Sara