tisdag 3 februari 2009

Nedregleringsdag 18 - Handlingsförlamad och glömsk

Huvudvärken fortsätter. Kommer och går som den vill och lämnar mig inte ifred. Den är inte så skarp idag, men jag bör åka och inhandla egna alvedon idag (fick låna av en vän igår). Jag har bara ipren hemma och det kan jag ju inte ta.

Har också råkat ut för någon märklig slags handlingsförlamning. Tar inte tag i och orkar inget. Bara det faktum att jag är inne på dag 2 med huvudvärk och jag har inte kommit iväg till apoteket ännu. Maten är ett annat fenomen. Jag som alltid är sugen och hungrig har sedan en vecka tillbaka ingen matlust. Glömmer ofta att äta och blir inte hungrig.
Och glömmer gör jag nu mycket över lag. Orkar inte ens räkna upp allt som jag har glömt bort under senast veckan, på jobbet och privat.
Undrar om allt detta är biverkningar av medicinen eller av situationen?

På morgonen strax efter åtta lämnar jag blodprov på kliniken.
Sen är det bara att vänta. Jag avskyr att vänta. Det har jag gjort i tre och ett halvt år nu.
Imorgon eftermiddag ringer doktorn och meddelar besked.
Åh, vad jag hoppas att jag får börja med sprutorna nu!

Annars lägger jag mig ner och bankar med knytnävarna i golvet.
Eller nåt.

3 kommentarer:

Lilla J sa...

Jag tycker det låter som solklara nedregleringsbiverkningar! Sedan är det säkert pressen av IVF i sig som spelar in också, inte konstigt att man tappar ork i den här processen.

Men du är iaf minst halvvägs nu! Heja heja!

Betti sa...

Hoppas det går bra med blodprovet nu och att det snart är igång. Man blir verkligen jätte trött av hela denna proceduren. Ska börja jobba imorron och vet inte hur jag ska klara det. Är ju bara så trött!! ;)
Lycka Till! Kram

Pez sa...

Hej vännen!
Anledningen att det tar två dar för mig att få svar är att jag tog blodprov hemma (på Orust) och att de skickar provet till SU.
Tänk vad spännande. I morgon vet vi.
Hoppas att vi får börja spruta!
vill vill vill....