söndag 15 februari 2009

Sprutdag 9 - Väntar

Nu väntar jag.

Så känns det.
Att jag bara finns här och väntar på att något ska hända.
Som om jag enbart finns till för mina äggblåsor, ultraljudet imorgon och vidare besked.
Jag saknar lättheten i kroppen, att göra saker i vanlig takt och att må bra. Nu längtar jag verkligen efter att bli plockad. Inte själva plocket dock, ajaj, men några dagar efteråt när vi vet hur saker och ting ser ut.

Frågorna snurrar. Hur många ägg blir det? Hur många ägg blir befruktade? Kommer vi att få göra 5-dagarsodling den här gången (blastocystodling görs när man får minst 5 befruktade ägg)? Kommer vi att få tillbaka något överhuvudtaget? Kommer vi att få något till frysen? Kommer jag att bli gravid? Kommer vi att få vår bebis nu?
Jag blir jättetrött av att tänka på allt.
Måste försöka att koppla bort, men det är inte lätt.

Igår kom Ulrika och hennes lille hund på besök. Vi körde oss ner till stranden och tittade på havet och solen. Det var väldigt skönt med både sällskap och sol. Och Svantemannen och Ulrikas hund som busade runt våra ben fick ordentligt med motion, vilket var jättebra eftersom jag inte kan gå några långpromenader just nu.
Sen tittade vi på melodifestivalen, åt god mat och hade det mysigt.
En perfekt lördag.

Och nu är söndagen här och tiden sniglar sig närmare avgörandet.
Har ingen aning om vad jag ska göra idag för att få tiden att gå.

1 kommentar:

IVF-Karusell sa...

Hoppas allting går bra, då blir det insättning i veckan eller?

Det är mycket tankar som snurrar konstant, ibland vill man bara stänga av...

kram!