fredag 20 februari 2009

Tillbaka till jobbet

Det är inte många gånger i livet som man kan säga " Jag har längtat så mycket efter att gå till jobbet och nu äntligen!".
Men dag kan jag det.
Det ska bli skönt att fungera igen, att träffa barnen och att göra lite nytta.
Intressant är att bara en och en halv vecka i stillhet kan skapa så mycket uppdämd energi som jag har nu.

Har nyss kommit tillbaka efter en underbar vinterpromenad nere vid stranden med hunden. Idag var havet stilla blyfärgat mot den vita snöstranden. Otroligt vackert och påtagligt rogivande.
Havet skiftar från dag till dag, ser aldrig lika ut.
Som livet ungefär.

En liten spavistelse är bokad till helgen.
På lördag lämnar vi Svante hos min kusin i Göteborg och så checkar vi in på hotellet vid 15-snåret. Sen ska vi bara mysa och ta hand om varandra och om oss själva.
Jag längtar mycket efter det.
Det är precis vad vi behöver.

Jag önskar bara att jag kunde sluta oroa mig hela tiden.
Att jag kunde vara lite sådär cool och lugn.
Ointresserat intresserad.

Men det är jag inte.
Tänker hela tiden på våra älskade små celler i värmeskåpet.

Hoppas så att jag nästan dör att våra små mår bra därinne hela långa vägen fram till måndag.

3 kommentarer:

MochM sa...

Oj vilken strålande idé, att bara fara iväg och vara tillsammans och må bra innan allvaret på riktigt börjar igen.
Tror nog att era små embryon växer på sig finfint där i värmeskåpet till på måndag. Håller tummarna!
Ha en underbar helg!
m.

Pez sa...

Hoppas att du får en mysig och skön helg och att du kan rymma från dina tankar en stund.
Ta hand om dig!

Lilla J sa...

Klart att du inte kan sluta tänka HELT på det, det finns det nog ingen som kan!

Hoppas ni får en mysig och skön helg, det är ni värda!

Kramar