lördag 14 februari 2009

Sprutdag 8 - Chokladhjärtan

Det är Alla hjärtans dag idag och det hade jag glömt.
Men inte Viktor som på morgonkvisten plockade fram en stor godispåse med chokladhjärtan ur lådan i nattygsbordet. Till mig.
Åh, vad jag blev glad!

Jag känner mig svullen och otymplig, svagt illamående och trött vid ansträngning. Dock inte så farligt synligt svullen (ännu?), men ojojoj vad det känns. Dagen kommer nog mest att bjuda på ryggläge, men skönt är att det är helg och Viktor är hemma. Det finns en välsignad tröst i hans målande och pysslande närvaro i hallen.

Tarmarna är också i uppror. Det är som om saker och ting därinne inte riktigt får plats, för så fort jag äter något börjar det brumma och låta därinne. Och jag måste gå på toa nr 2 flera gånger om dagen nu sedan ett par dagar tillbaka.

Men jag är på strålande humör idag.
Solen skiner vårvarm trots iskallt väder utanför fönstret och jag ska nog ta Svantemannen med mig i bilen och köra ner oss till stranden så vi får lukta på solen och havet.

Idag gör hoppet mig gott.
Idag värmer jag mina äggblåsor med vackra drömmar.

1 kommentar:

Pez sa...

Vilken gullig kille du har!!
Min ska snart laga middag till mig, man kan inte klaga.
Hoppas att ni får en mysig kväll tillsammans...och kanske lite melodifestival!?