måndag 16 februari 2009

Sprutdag 10 - Drivved

Ikväll tar jag sista sprutan (ovitelle).
Sprutkalaset är snart över för den här gången och förhoppningsvis för sista gången.

Vi var på ultraljud idag och doktorn såg att 11 äggblåsor växt till lagom storlek. Hon tyckte att det hela såg väldigt bra ut och vi bokade in en äggplockning på onsdag kl. 8.

Inte glad och inte ledsen, utan mest trött idag. Tom i huvudet.
Åker med av bara farten. Som drivved.

Jag har hoppats så mycket så många gånger under så lång tid.
Nu vill jag bara att något ska hända. Att vi kommer framåt och kan få planera vårt liv. Kunna planera semestrar och födelsedagar, små utflykter. Kunna planera arbetslivet, tacka ja och tacka nej till saker och ting utan att behöva tänka på IVF. Utan att behöva titta i kalendern inför varje fråga jag får. Vill inte räkna menscykler och IVFcykler mer nu.

Nu får det faktiskt hända något.
Det måste vara vår tur nu.

4 kommentarer:

Pez sa...

Härligt Jessica!!
Nu håller jag tummarna för våra äggplock. Heja oss!!!!

MochM sa...

Det tycker jag med. Nu är det er tur!
m.

IVF-Karusell sa...

Hoppas allting går bra på onsdag! *håller tummar o tår*

Kram!

www.syfroken.se sa...

Klart det är eran tur nu!
Kram