söndag 8 februari 2009

Sprutdag 2 - Laddar med internetbeställningar

Efter en snabb summering av veckan så inser jag att den har varit över genomsnittet. En riktigt bra vecka med flera goda nyheter. Det visade sig att jag hade blivit nedreglerad med en gång och har fått börja spruta, Finnjonna och Marcus fick till slut en frisk son och det upptäcktes att min IRL-IVFvän verkligen var gravid efter många turer fram och tillbaka. Tre fantastiska nyheter som matar hoppet lite extra.

Nu har vi verkligen kört igång, utan möjlighet att vända om och jag försöker förbereda mig på den eventuella smärta och fysiska handikapp som kan komma inom kort. Förra gången jag sprutade dröjde det inte många sprutdagar innan jag fick ont och var tvungen att stanna hemma från jobbet. Så denna äggstimuleringen till ära har jag beställt lite filmer och tvserier på dvd ifall jag skulle bli tråkigt soffliggandes i flera dagar. Allt för att vara laddad till tänderna utiifall rygglägeskatastrofen blir ett faktum.

Imorgon är det dags för nytt kuratorsamtal.
Jag bävar och ser fram mot det samtidigt, vilket är precis som det ska vad jag har förstått. Min duktiga duktiga kurator ser nämligen allt. Allt som finns bakom min hoppfulla och positiva mur. Den jag sätter upp främst för mig själv eftersom jag är innerligt kräktrött på att vara ledsen och orolig.
Men kuratortanten drar ut lådorna och letar, rotar runt bland skräpet och hittar allt gömt längst in. Drar ut det i ljuset och tvingar mig att se. Tvingar mig att sortera.
Det är smärtsamt men bra. Efter varje kuratorsamtal hittills har jag faktiskt kunnat se lite klarare och fått verktygen med mig hem för att kunna hantera saker och ting lite, lite bättre.

1 kommentar:

Pez sa...

Hej vännen!
Udag ska jag sputa för 5 gången och än så länge känner jag ingenting.
Det sticker till lite då och då ungefär som inför mens men det gör inte särskilt ont.
Hur började det för dig eller kom smärtan som gjorde dig sängliggande med en gång?
Kram kram