måndag 9 februari 2009

Sprutdag 3 - Jäsugn

Jag känner redan av stimuleringen och är jättebesviken. Trodde i min enfald att det kanske skulle bli annorlunda den här gången. Att äggstimuleringen skulle gå hyfsat obemärkt förbi. Men det verkar inte så.
Magen känns som en jäsugn. Som en hyfsad förstoppning. Den gör inte ont ännu, men det är obehagligt, spänt och konstigt. Efter promenaden med hunden i morse mådde jag illa av ansträngningen och på jobbet har det inte varit så mycket bättre.

Jag känner igen känslan från i våras.

Var tvungen att ta fram min förra kalender för att titta hur det verkligen var i våras. Och jo. Redan på sprutdag 6 under förra IVFen hade jag så ont att jag inte kunde jobba. Jag hoppas verkligen inte att det blir så igen.

Sen kan man ju fundera vad det beror på. Varför allt som har med äggstockarna (stimulering och plock) att göra gör så ont just på mig? De flesta verkar ju inte ha så ont under en normal stimulering. Läste någonstans om att det kan ha med känslig bukhinna att göra eller nervbanor.
Någon som vet?

Jag gör ett kort stopp hemma efter jobbet innan kuratorsamtalet.
Tänker lägga mig raklång i soffan en stund och vila mina stackars äggstockar.

2 kommentarer:

Lilla J sa...

Då är vi likadana du och jag! Jag har ju haft fruktansvärt svåra ÄP och även mkt ont under stimulering och veckan efter ÄP och ET. Funderar också vad det beror på...

Brukar du ha svår mensvärk också? Det brukar nämligen inte jag, mer än första dagen.

Hoppas det iaf inte blir lika illa som förra stimuleringen för dig utan stannar vid detta som är nu!

Lycka till! Kram

MochM sa...

Usch vad jobbigt det låter. Jag har ingen aning om vad det kan bero på, men det där med tunn bukhinna klingar bekant av någon anledning. Men det kan ha haft med ÄP bara att göra, vet inte.

Hoppas det inte blir värre. Ta det lugnt och sköt om dig!

m.