tisdag 10 februari 2009

Sprutdag 4 - Expresståg

Min lediga onsdag har aldrig förr kommit så väl till pass som imorgon.
Det har varit riktigt tufft idag på jobbet. Jobbigt att hjälpa barnen med sina overaller och skor, lyfta småttingarna och resa mig upp och ner från golvet hela tiden. Men det går fortfarande. Och så länge det gör det och slipper vara fastkedjad vid soffan här hemma är jag ändå rätt nöjd. Och kanske, kanske kan jag jobba veckan ut tack vare min välsignade lediga onsdag.

Men gudars vad trött jag var när jag kom hem. Det var en himmelsk fröjd att få inta ryggläge och sova någon timma. Och nu är jag lite mer utvilad än vad jag har varit på hela dagen.

Fjärde sprutdagen idag.
Under pågående behandlingen har tiden gått som ett expresståg, något som jag inte alls minns ifrån förra. Ibland känns det som att hjärnan inte riktigt hänger med, som att allvaret närmar sig för lite fort. Redan nästa vecka kanske det blir äggplock. Redan nästa vecka kanske jag sitter med lossade ägg och otåligt väntar in framtiden som ligger i värmeskåp.

Nu ska hoppet snart sättas på prov på allvar.
Jag försöker göra som Finnjonna gjorde.
Välja tillit.

Inga kommentarer: