fredag 13 februari 2009

Sprutdag 7 - 17 äggblåsor

Nu är jag hemma från ultraljudet. Med delat humör.

Är jätteglad över att allt såg fint ut. Lite i överkant med äggblåsor, 17 stycken, men inte så farligt. Jag ska fortsätta med 225 ikväll och sedan minska till 150 imorgon och på söndag. På måndag stundar ett nytt ultraljud där vi bestämmer äggplockdagen. Den blir troligtvis på onsdag sa doktorn.
Jag pratade också med doktorn om min oro för äggplocksmärtan (eftersom jag sist fick så ont att jag inte kunde ligga stilla) och jag kommer att få mer lugnande den här gången, plus extra smärtstillande.
Fantastiska nyheter i plural: 17 äggblåsor, kanske äggplock på onsdag och mer droger mot smärtan.

Men.

Samtidigt blöder mitt hjärta för min IVF-vän och hennes man som just nu genomlider sitt andra missfall på raken. Livet är alltför hårt mot vissa av oss, flera gånger om. Jag önskar så att de snart mår bättre igen och orkar fortsätta sin resa mot drömmarna.

1 kommentar:

MochM sa...

Ja det är bra orättvist det där, att det inte bara kan gå bra...

Men skönt att det ser fint ut för dig. 17 är ju himlans många, grattis! Och grattis till mer droger också, mer droger åt folket, hihi!

Ha en bra helg!

m.