söndag 2 november 2008

Allhelgonafrost

Det har varit en riktigt bra helg hos faster Sanne. Jag och Svante har njutit av både sällskapet och maten, min faster är en hejare till kock. Jag fick med mig nya recept hem, och det behövs verkligen då mina och Viktors matlagningsidéer har tagit slut. Vädret har också gjort sitt, klart och fint. Men väldigt kallt i går kväll när vi var på kyrkogården. Vackert och kallt.

Faster Sanne jobbar som barnmorska och stöter då och då på IVF-patienter på sin mottagning. Nu har hon hört talats om något som verkar intressant. En slags akupunkturbehandling som vänder sig till just de par med immunologiska fertilitetsproblem (kanske felstavat, jäkligt långt i alla fall). De har börjat på Curakliniken i Malmö med just detta och eftersom Curakliniken är samma privatklinik som vår klinik så ska jag fråga min doktor om detta kanske kan vara något för oss. Vi vill ju prova alla vägar, alla möjligheter. Eftersom vi har så få...

Ikväll är en märklig kväll. Känslorna rusar i kroppen och jag känner både sorg och glädje. Att prata med älskade faster är lite som en ventil. Lite i taget, pysande, släpper jag ut min demon, gör den lite mindre farlig. Och lite mera synlig. Det är väldigt bra. Väldigt bra.

Nedräkning pågår.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Jag har två par i min umgängeskrets som hade svårt att bli med barn, men som båda lyckades efter att ha testat akupunktur. :) Så nog kan det vara värt att ta ett snack med läkaren. Lycka till! Kram Hanna

Jessica sa...

Jag har också hört flera positiva berättelser, men också om de som ändå inte blivit gravida. Och att det är svindyrt... Men om de har de i samband med kliniken så hade det varit mycket enklare.