lördag 22 november 2008

Med planer på te

Vaknade med en nysning. Oh no. Dålig timing att bli förkyld nu, men hälften av alla på jobbet är ju det så det är kanske inte omöjligt. Men typiskt.
Var jätteförkyld vid förra frysåterförandet i september och jag brukar inte bli förkyld två gånger samma höst. Jag hoppas på att den statistiken håller. De säger att det inte spelar någon roll om man är förkyld vid ett återförande, men jag undrar... Det måste ju vara bättre ju friskare man är, att det är så känns mer logiskt.
Ska dricka te och ta det lugnt. Vara så passiv som möjligt och tänka bort en eventuell förkylning. Driva bort den med tankekraft. Går det?

Femanestlarmet i mobilen väckte mig klockan 6 och jag har sovit i omgångar sedan dess. Släppte ut hunden i trädgården. Iskallt och frost på gräsmattan, men Svante skuttade ut. Visserligen med hundväst på, men ändå, han brukar vara en frusen liten stackare. Nu ligger Svantemannen, 3,7kg, varm och go under täcket och snarkar som en hel karl.

Vackert väder idag. Klart, kallt och soligt. Inuti är det fortfarande grå dis och dimma. Hoppas det lättar under dagen.

1 kommentar:

Pez sa...

God morgon!
Det är sant som du skriver, det är många som är förkylda på skolan just nu. Jag har varit hostig och snuvig i tre veckor och det vill inte ge sig. Hoppas att du slipper det!!!
Kram pez