torsdag 27 november 2008

Kaos

Tiden tickar snabbt och fullständigt skoningslöst. Inombords råder kaos. En kallsvettig rädsla har flyttat in och vill inte ge sig av.

Dessutom dök en gammal ovän jag inte riktigt räknat med upp på jobbet idag. Under dagen har jag tassat på tå runt min bittra fiende Magsjukebacillen, ätit massor av vitpepparkorn (någon gammal huskur) och väl hemma skrubbduschat mig själv. Ber till högre makter och på mina bara knän att jag inte blir sjuk till imorgon eller inom den närmsta tiden!

Jag vet faktiskt inte hur jag ska överleva olyckan och ovissheten och till 12.30 imorgon.

Lilla Liv,
för guds skull,
ÖVERLEV!

(Det ska tilläggas att jag i skrivande stund nervöst hetsäter enorma mängder äpplepaj i någon slags sjukt och desperat försök att stilla tankarna. Japp, så långt har det alltså gått...)

2 kommentarer:

Sara sa...

Jag håller tummarna för att allt ska gå bra!
Funkar hetsätandet av äppelpaj så hör av dig, isåfall lär man ju börja med det när det börjar närma sig vår tur. :)
Ha en så bra kväll du bara kan efter omständigheterna.
Kramar Sara

Jessica sa...

Det funkade lite i alla fall :-).
Och tack för dina kramar!