fredag 7 november 2008

Fet eller förgiftad?

Arbetsveckan är äntligen över. Jag sitter i soffan med Veronica Maggio, rödvin och choklad. Ljuvligt. Det enda som fattas är Viktor. Han är i Göteborg på fest ikväll, en fest som jag också egentligen skulle gått på. Om jag hade fått hundvakt och om jag hade orkat. Fest en fredag är en omöjlig ekvation. Det verkar inte finnas en enda själ som är så trött på fredagar som jag. Socialt överdoserad och lugnsökande. Det är säkerligen en arbetsskada.

Så vidare. Jag har två problem. Det ena heter choklad och det andra heter cigaretter. Får jag inte det ena så måste jag tydligen ha det andra, vilket således landar i ett utsökt dilemma. Fet eller förgiftad? Vad är egentligen värst? Någon som vet? Dessutom är jag just nu lite både och. Gahhh, blir tokig!
Måste egentligen gå ner lite i vikt innan frysåterföringen, jag är inom ramen för övervikt nu. Men jag måste också sluta röka. Måste. Sluta. Röka. (vilket jag inte har något som helst problem med när lilla embryot väl är på plats, men bör ju helst sluta innan dess)

Hälsningar från godispåsen och det nyinköpta cigarettpaketet...

5 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Jag är rätt säker på att cigaretterna är värst. Släng dom! ;-)

Jessica sa...

Jag har slängt dem tusen gånger. En gång höll jag upp i ett helt år. Börjar bli rätt rutinerad i att sluta röka. Men bra vet jag inte. Jag röker ca 10 cigaretter i veckan, så det är inte mycket. Men jag vill sluta helt och hållet förstås.

Slänger skiten...snart

Hanna sa...

Dessa cigaretter! Jag förstår precis... Nu när allt håller på att gå åt h-e för mig känns det som om det enda jag vill är att åka & köpa mig ett paket. Som om det skulle få mig att må bättre... Vet inte hur många gånger jag har slutat & börjat igen (i svåra, eller bara korkade, stunder). Hoppas att vi båda två kan vara starka nog att hålla oss ifrån dem... Men de ropar på mig... Fan vad svårt det ska vara.

fia sa...

d e helg sweetie. unna dig både och, fast i mindre mängd?! något annat som du absolut ska unna dig e coops yogite! ojojoj.. d e d jag lever på nuförtiden. passar perfekt när d e kallt, mörkt o jävligt ute!
puss på dig darling

Jessica sa...

Tack för all pepp! Jag blir så glad. Jävla cigg, nu ryker ni (ordvits kombinerad,haha):-) Hör ni det!