söndag 9 november 2008

Nu längtar jag efter Lilla livet

Idag är det ungefär 10 dagar kvar tills jag får min mens och tills jag får börja knapra hormoner. 10 dagar.
Det är inte mycket. Nu kör vi snart igång igen.
Ännu en gång skymtar lyckan bakom hörnet.
Eller olyckan.

Jag har redan hämtat ut mina Femanesttabletter. Dessa innehåller östrogen och de ska jag börja ta tre gånger om dagen från och med mensstart. För att stärka livmoderslemhinnan. Sen behöver jag Progesteron (vagitorer eller stolpiller om man så vill). Också dessa för att stärka slemhinnan. Dessa som jag hämtar på apoteket imorgon kommer jag att börja ta 3 gånger om dagen ett par dagar innan återföringen. Innan Lilla livet ska tinas upp.
Och om allting går väl och Lilla livet vill stanna hos oss, kommer jag att få dras med den här medicinen i många veckor. Till graviditetsvecka 12, med viss nedtrappning på halva vägen.

Nu längtar jag efter Lilla livet.

Älskade Lilla liv.
Jag hoppas att du är en överlevare.

Inga kommentarer: