söndag 23 november 2008

Kanske

Idag är en mycket bättre dag. Utan förkylningskänningar eller otrevlig oro. Skulle till och med sträcka mig så långt och säga att jag är lite glad. Inte illa. Det är dessutom riktigt skönt väder ute!

Jag och hunden har varit på hundskolan idag, de har haft öppet hus. Det är alltid lika trevligt där och agilityhinderna var uppställda och klara. Vi hoppade några rundor, sen diskuterade jag fyrverkeri och skottträning med instruktören. Det hela känns lovande, min Svanteman verkar inte vara ett alldeles hopplöst fall. Med lite träning och knark kommer Svante att överleva den här nyårsnatten också.

Har nu hittat lite avslappningsövingar på nätet som jag ska försöka mig på att använda. Provade en övning igår och det var riktigt skönt. Skönt att andas och känna hur musklerna slappnar av. Det var både skönt och förlösande, visade det sig, när tårarna kom mot slutet.

En riktigt bra söndag. Kylan nyper mig fortfarande i kinderna efter turen till hundskolan. Soffan känns varm och skön och filten mysig. Viktor pysslar omkring och ordnar med kablar i vardagsrummet. Vilda hunden och lugna katten slumrar i varsitt hörn.
Femanestlarmet ringer och jag knaprar i mig ännu ett piller.
Ännu ett piller mindre fram till Lilla Livet.
Ännu ett piller mindre fram till vad som kanske, kanske är vårt lilla mirakel.

Kanske.

4 kommentarer:

Pez sa...

Det är verkligen en härlig dag, solen skiner hos mig också. Jag och "gubben" har hängt upp ljusslingor så ikväll kommer det att lysa fint.
Heja dig, det kommer närmare och närmare och snart är du i mål!!
Kram

Pez sa...

En fråga jag som inte har "fullständig" koll ännu.
Är det mikroinjicering som ni ska göra??
kram

Jessica sa...

Ja, Lilla Livet är gjord med mikroinjecering (ICSI). Min man har för få bra spermier för den andra metoden.

Anonym sa...

Hej!
Tack för titten på min sida! Jag är jättenyfiken på er vovve, letade efter foton men hittade inga:-( Om jag har förstått det ska ni göra FET snart? Önskar er all lycka till. Vi har själva också gjort ICSI. Jag fortsätter följa med spänning.
Kram Saga