onsdag 5 november 2008

Att åka IVF-bergådalbana på arbetsmarknaden

Jag har hittat ett jobb på annons nära hemma.
Dit kan jag cykla istället för att ta bilen och därifrån kan jag ta mig fort hem till hunden på lunchen.
Jag sparar massor av pengar.
Jag skulle kunna få en bättre lön.
Jag skulle kunna jobba deltid (någon därinne skriker efter deltid!).
Jag spar på miljön.
Jag är kvalificerad och sällsynt som utbildad förskollärare, vilket innebär att jag har mycket goda chanser att få jobbet.

Positivt, positivt, positivt.

Men jag tvekar.
Ska jag söka?
Kan jag söka?
Orkar jag att söka?
Och får jag jobbet, skulle jag verkligen vilja hade det då, trots allt?
Det hör till saken att jag trivs som bara den på mitt nuvarade jobb trots att jag alltid har sett det som ett "sålängejobb" i väntan på att ett på orten jag bor på ska bli ledigt. Mina kollegor är toppen och jag skulle sakna mig blå efter min barngrupp. Älskade ungar...
Och kan jag verkligen börja jobba på ett alldeles nytt ställe i min sits?
Kan man det?
Kan man överhuvudtaget få eller ta ett nytt jobb mitt i en IVF-bergådalbana?
Det är ju i princip som att man kanske är gravid från och till i flera år, med sjukskrivingar och allt vad det innebär. Det hela blir väldigt invecklat och svårt när jag tänker lite djupare på saken.

Skitsvårt...

2 kommentarer:

LiNiC sa...

klart du ska söka jobbet!!! detta kanske är precis vad du behöver, fokusera på något nytt, spännande.
kör på för fan! kram anna

www.syfroken.se sa...

Håller med!
Klart du ska söka jobbet. Det kanske inte kommer något liknande på flera år. Det är du som bestämmer din framtid!
Sök och se om du får det och bestäm dig sedan.
Kram
Svägerskan