fredag 28 november 2008

Tomt

För en stund sedan fick jag telefonsamtalet som vi fasat för.
Lilla Livet klarade sig inte.

Det är fruktansvärt tomt och svart just nu. Ihåligt. Gråten kommer och går men jag kan inte riktigt känna alla tårar. Som om hjärnan inte vill hinna ikapp beskedet.

Läkaren och jag bestämde att vi skulle komma till kliniken den 17e december på ett läkarbesökbesök, för att planera nästa IVF (ICSI). Jag kan nu bara invänta januari och ännu en tärande behandling med spray, sprutor, äggplock och en lång och smärtsam väntan.

Vi går ännu en jul till mötes.
Ännu en jul då jag inte vet om jag någonsin kommer att få bli mamma.

8 kommentarer:

Sara sa...

Jag beklagar, men ge inte upp. Hoppet är det sista som överger människan vet du, även om det känns som det redan gjort det just nu.
Ni kommer klara detta och kanske får ni en bra start på det nya året istället?!
Varma kramar från Sara

Anonym sa...

Jag beklagar verkligen! Det är en överjävlig resa man befinner sig på. Julen är extra jobbig, om inte annat så precis som du skriver en årlig påminnelse om vad man inte har eller kanske någonsin kommer att få.
Kram på dig!

MochM sa...

Nej vad tråkigt. Verkligen ledsen för er skull. Det suger rent ut sagt...
Ta hand om varandra nu och kom snart igen.
Kram m.

Jessica sa...

Tack så mycket för era värmande kommentarer.
Visst, vi sörjer Lilla Livet just idag. Men vi kommer igen!
Hjärnan börjar redan ställa in sig på den kommande behandlingen, även om det hela suger.
Tack än en gång!

Pez sa...

Så så synd! Jag är ledsen för din skull, det är så orättvist. När ni kämpat så länge kan det väl bara gå.
Ta hand om dej bäst det går!
Kram pez

Lilla J sa...

Åh nej! Jag beklagar verkligen, så här skulle det ju inte gå! =(

Tillåt er att landa i detta och var så ledsna som ni behöver. Vips är det nytt år och ni är på gång igen med nytt försök.

Kramar

www.syfroken.se sa...

Vad tråkigt! Igår när jag pratade med er så var ju allt ok. Det kommer lösa sig för er på något sett. Ni ger inte upp....håll ut det är snart er tur.
Är så ledsen för er skull.
Ha en skön helg!
Kram Vickan

Tess sa...

Jag beklagar, var med om samma sak detta ivf försök( fast du kanske gjorde ett fet nu?) , vi fick ut 6 st ägg, men inget bleb befruktar... det är en jävlig resa vi är på, men mitt i allt...glöm inte kärleken för det är den som e viktigast. Har ni bara varanda kan ni gå genom eld och vatten.
Jag håller tummarna för att ni ska få en underbar start på 2009!
*kramar i massor* /tess
http://smultronpastra.blogg.se