torsdag 13 november 2008

Jag är bra

Jag var vrålhungrig när jag kom hem från jobbet. Jag gick igenom kylskåp och frys, men det som jag hittade krävde sin tid att tillaga. Och ingen Viktor hemma ikväll. Djävulshornen växte i takt med hålet i magen. Mina fingrar knappade in telefonnumret till pizzerian och 20 minuter senare kom jag hem med en kebabpizza och en chokladkaka.

Samvetet gnagde en stund.

Men sen kom jag ju på att jag faktiskt HAR investerat i min hälsa i alla fall. Jag har ju slutat röka! Jag har inte rökt en enda cigg sedan i fredags. Och jag tänker inte ens så mycket på det.

Fy fan vad jag är bra.

Idag.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Ja du är verkligen skitbra! :) En pizza & choklad är vad som då & då behövs för överlevnad när man befinner sig i den här situationen! Ciggen däremot, de finns inga ursäkter för. Kanonbra att du hållit dig ifrån dem. Jag vet hur svårt det kan vara. Trevlig helg! Kram från Hanna

Jessica sa...

Tack så mycket Hanna! Trevlig helg!