torsdag 1 januari 2009

Dagen efter - dagarna före

Nyårsdagen måste vara alla pizzabagares kalenderhöjdpunkt.
Bara en tanke som flög förbi under ryggläge i soffan, hungrande efter något drypande fett. Det blev en del vin igår och idag är jag trött, trött, trött. Och sugen på något hela tiden, som jag brukar vara dagen efter.

Det blev en lyckad nyårsafton på tu man hand. Och Svantemannen blev ganska lugn och tillfreds med hjälp av sin medicin. Jag var orolig innan och tänkte en del på hur hemskt det kanske skulle bli att se min lille hund alldeles drogad.
Men det var inte farligt.
Han blev lugn och trött, och vilade suckande sin haka i mitt knä under tolvslaget.

Idag är det ca 18 dagar kvar till IVF-start och mina rädslor verkar ha tagit semester. Det enda som känns är en otålig längtan dit. Att jag är redo och förberedd, taggad till tänderna och spänner bågen.
Vi tänker lyckas nu.
Så är det bara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett riktigt gott nytt år! Kanske blir 2009 vårt år, vem vet:-)
Kram