onsdag 28 januari 2009

Nedregleringsdag 12 - bakteriesäsong

En vecka kvar till blodprov och jag har faktiskt känt ett par vallningar idag. Hoppas jag i alla fall så att jag inte har inbillat mig alltihop, vilket är högst troligt då fokuseringen och lyssnandet på den egna kroppen har nått vansinnets gräns. En gräns som jag förmodligen senare i behandlingen kommer att passera med råge.

Idag har jag riktigt riktigt ont i halsen och lite snorig näsa. Det är så trist, för det var ju inte så länge sedan jag var förkyld sist. Men det är högsäsong för bakterierna på jobbet, det är bara att acceptera. Jag som egentligen skulle sprungit en liten runda idag. Nu hoppas jag på att förkylningen släpper rekordsnabbt så att jag kanske hinner träna lite till innan jag börjar med sprutorna. Det är ju så skönt.

Dagen har hittills tillbringats inne i Kungsbacka för lite shopping. Jag hittade inte särskilt mycket Ett par träningsbyxor och en ask bodybutter (hallon, mmm). Jag som oftast inte gillar att gå i affärer tyckte idag att det var rätt avkopplande. På onsdagar är det ju inte lika mycket folk och nästan inga köer.

Nu ska jag och min onda hals krypa ner i soffan under täcke med lilla vovven och se ett par avsnitt SATC. Det ska bli gott.

Inga kommentarer: