onsdag 7 januari 2009

Tidernas tröst

Idag har varit lugnet före stormen på jobbet.
Vi har haft studiedag och planerat inför vårterminen.
Lugnt och tyst (nåja), stillsamt och rofyllt. Jag är inte van vid att sitta på en stol hela dagen, så mot slutet av dagen och alla andra studiedagar känns det i ryggslutet. Men trevligt har det ändå varit och väldigt bra att planera strax innan allt kör igång. Vi har fått massor gjort, bland annat har jag ordnat med en vikarie som kan ta mina onsdagar framöver.
Men imorgon kommer barnen och det blir vilt och högt igen. Det ska bli så roligt att träffa dem! I förskoleåldern kan ju barn växa en meter på två veckor...

Nu ligger jag i soffan och har börjat titta på SexAndTheCity-boxen. Igen. Tidernas bästa tröst om ni frågar mig och inköptes i våras under första behandlingen. Nu är det nog dags att titta på några avsnitt igen, i avsaknad av choklad och bebis. Inte för att jag behöver så mycket tröst just idag, för jag är fortfarande på gott humör, men man kan ju titta i förebyggande syfte också. Och för att det helt enkelt är så jäkla bra!

Funderar också lite grann på hur jag ska lägga upp joggingturen imorgon. På morgonen eller på kvällen? Jogga under morgonens sömndruckhet eller jogga under seg kvällströtthet? Det lutar lite åt morgonjogg faktiskt...

Nu kallar SATC. Gokväll!

1 kommentar:

Tess sa...

jobbar du oxå på förskola? me too..vi hade planeringsdag idag me... himla drygt att sitta still 8 timmar... längtar tills imororn när alla barnen kommer tillbaka.. jag börjar min 3 e ivf behandling snart..ser att du oxå är i dagarna att snart starta upp.... lycka till! kramis

http://smultronpastra.blogg.se