torsdag 8 januari 2009

Utsvulten torsdag

Jag har sovit dåligt och för lite två nätter i rad nu. Det är inte helt lätt att ställa om sig från ledighet till arbete.
Känner mig så trött idag, som om jag behöver sova minst 10 timmar i sträck. Det är kanske något som jag allvarligt borde fundera på, att gå och lägga mig tidigt idag.

Men jag var i alla fall uppe med tuppen strax innan 6 och sprang min morgonjogg. Jag påkallade för Viktor när jag var på väg ut i nattsvarta morgonen med gympaskor, mössa och luvtröja att detta ögonblick var stort nog att lägga på minnet. Det skulle han verkligen göra sa han.
Morgonjoggen följdes av en rejäl frukost, men lagom till lunch var jag vrålhungrig. Det serverades oturligt nog tunn soppa på jobbet så jag har varit näst intill halvdöd under eftermiddagen. Utsvulten. Sockersugen. Med vandrande ögon och längtan in i personalrummet och chokladaskarna som blivit över efter jul.
Men jag stod ändå hyfsat stadigt. Stod emot.
Korv stroganoffen här hemma till middag för ett par timmar sedan kunde lika gärna varit en stjärnkocksmåltid. Den godaste någonsin.

Nu ligger jag och funderar på vad det är för jävla skitmat vi får på jobbet egentligen. Tunn och klar kålsoppa med en brödbit var till. Med äpple till efterrätt. Det är inte så alltid Men ändå, tillräckligt ofta. Det är ju ingen lunch för vare sig ett växande barn eller en aktiv fröken.

Jag tror faktiskt att jag ska gå och vara besvärlig. Gå och klaga någonstans.

Inga kommentarer: