måndag 5 januari 2009

Vackra magar och tänk om...

Det är vackert med gravida människor. Den där runda magen med värdefull last. Den där lilla personen därinne som inte syns men som finns. Som hela tiden finns tryggt hos sin mamma.

Under hösten har andras runda magar, andras graviditeter gjort ont i mig. De har påmint mig så brutalt.
Men nu känns det annorlunda.
Min vän Jenny som nyss har åkt hem har en liten rund mage och den gör mig så glad och bara glad. Hon är så fin att det nästan kom en liten tår igår när jag fick se henne. Älskade Jenny och älskade bula på magen.

Hon kommer få sin bebis i juni. Tanken finns ju där att jag kanske också kommer få en liten i år. Att 2009 faktiskt skulle kunna vara det år som det händer. Om det händer så händer det i november ungefär. Om vår nästa IVF lyckas. Om....

Tänk om...

4 kommentarer:

Sara sa...

Ja, dom är ju det. För det mesta iaf. :)

Pez sa...

Snart får vi också vackra och tjocka magar...vi får hoppas och tro tillsammans.
kram

Marion sa...

Tycker också att gravida magar är helt underbara men jag har inte kommit så långt att jag kan känna glädje när jag ser dom. Jag blir så fruktansvärt avundsjuk och får kämpa för att hålla tårarna tillbaka. Detta blir vårat år!!!

Hanna sa...

Jag hoppas verkligen att det är er tur den här gången!! :) Kram kram!