lördag 17 januari 2009

Nedregleringsdag 1 - Nu är vi igång!

Förmiddagen har varit turbulent. Jag var uppe strax efter åtta och ringde runt för att höra hur man gör när man behöver träffa distriktssköterskan på helgen. Fick två olika besked, att jag behövde boka tid av en person och att jag inte behövde boka tid av en annan person. Och ingen visste var man skulle boka tid i såna fall. Det fanns inget telefonnummer.

Jag var nervös när jag satte mig i bilen på väg till Kungsbacka vårdcentral och med medicinen packad i väskan. Skulle det finnas någon där som kunde hjälpa mig med sprutan? Skulle jag få ta sprutan idag och få börja min efterlängtade behandling? Tänk om det var låst, om jag inte blev insläppt utan någon tidsbokning? Om jag inte fick tag på någon sköterska, hur skulle jag då göra? Skrika, gråta och lägga mig ner och dö?

Men min oro visade sig vara obefogad då där satt en tillgänglig och snäll distriktssköterska på vårdcentralen som hjälpte mig meddetsamma. Inom en halvtimme var jag därifrån, nystucken i rumpan och med igångsatt IVF-behandling!

Jag känner mig positiv och tror faktiskt att denna behandlingen kommer att vara lite snällare. Ingen cysta och en Decapeptylspruta istället för den förhatliga Suprecursprayen. Och tänker jag ordentligt på saken så är vi faktiskt statistiskt närmare bebis än någonsin.
Det bara måste var vår tur.

3 kommentarer:

Betti sa...

Lycka nu till med allt!! Hoppas det kommer att gå vägen för er!! Kram

Pez sa...

Hej! Jaså du har börjat före mig. Det måste vara skönt att ha kommit igång. På måndag är det dags för mig!
Tack för dina inlägg!
Många kramar
Pez

MochM sa...

Grattis till start!
/m