lördag 31 januari 2009

Nedregleringsdag 15 - Måla måla måla

Tiden har gått väldigt fort.

Det som verkade som en månad vid förra behandlingen har känts som en vecka unden pågående, vilket är ett väldigt skönt facit.
Vallningarna kommer och går, flera om dagen och flera om natten nu.
Visar det sig att jag är färdig med nedreglering på onsdag, om det vore så, så skulle det kännas fantastiskt.

Men nya frågor har dykt upp (det gör ju alltid det). Som t ex: Gör kliniken äggplock på lördagar och söndagar eller vill de tajma in vardags-äggplock så gott det går? Med mina beräkningar så skulle äggplocket mycket väl kunna ske under lör-sön vecka 7 om jag börjar spruta på onsdag. Vill de då att jag väntar med sprutstart till tex fredag istället för att hamna bättre i tid?
Just nu känns två ynka dagar som en extra evighet att vänta. Jag är ju så redo.

Jag vet, jag är ett kontrollfreak av stora mått. Räknar och kalkylerar så huvudet snurrar. För även om jag sällan har exakt rätt så får det mig lugnare och tryggare på något vis. Eller?

Idag ska huset städas och Viktor fejar just nu med vägg och takmålning på övervåningen. Vi ska måla om en del av hallen, den delen där trappan går, och allrummet på ovanvåningen i samma färg. Och äntligen har vi bestämt oss för vilken färg, vilket inte var det allra lättaste. Det blir färgen "Hakon" från Beckers färger (den på bilden). Vi är nöjda och vi tror att det kommer att bli jättefint mot vår vita trappa och vita lister.




Snön har kommit till byn och det blir långpromenad lite senare. Svantemannen är som galen när det är snö och vill bara springa, skutta och rulla. Vilket är märkligt då han i övrigt kallt och vått väder är en riktig kyckling.

1 kommentar:

Sara sa...

Jättefin färg!