lördag 7 mars 2009

Himmelskt omtumlande

Tanken är varm och underlig.
Jag är gravid.
Som genom ett trollslag försvann mitt orosmoln och gav vika för solen som nu lyser över världen med ett nytt ljus.
Som i den där reklamen för tvättmedel eller vad det nu är då färgerna plötsligt blir lite klarare, lite vackrare. Magi.

Jag som varit den som inte blev gravid.
Nu är jag just det - gravid.
Som om jag är någon annan, den jag drömt så länge om att få bli.

Lycklig.

Min värld är inte barnsligt oförstörd och jag är väl medveten om att det ändå finns en viss missfallsrisk till vecka 12.
Men jag vill tro att det kommer att gå vägen.
Att turen har kommit till oss.
Så det gör jag.
Jag tror på oss och lilla pricken i magen.

Jag tänker njuta av det här.
Av varje gång det värker i brösten, av varje våg av illamående.
Av tanken på vad som växer inuti.

För jag är gravid.
Just nu.
Det är jag faktiskt.

Inga kommentarer: