onsdag 25 mars 2009

Vecka 6+6 - Ett liv värt lite mer

Jag är gravid på riktigt.
Att vakna till den tanken är helt underbar.

Dagen har liksom ringats in av detta faktum och min glädje är emellanåt helt gränslös.
Jag tänker på att jag aldrig vill tillbaka till det som var. Aldrig.
Jag hoppas så mycket på att vi kan få vara lyckliga nu, få en normal tillvaro.
Ett liv värt lite mer.

Jag har jobbat 12 timmar idag och är helt slut. Kvällsmötet bjöd visserligen på väldigt god pizza, men vad hjälper det när stolen är stenhård och öm mage och ländrygg bara vill lägga sig ner.

Men nu har jag lagt mig raklång i soffan och jag trodde väl aldrig att en sån enkel sak någonsin kunde vara så skön. Att få sträcka ut min överkropp på mjukt underlag är himmelskt.

I övrig har dagen bjudit på ett ihållande förmiddagsillamående och konstant äcklig smak i munnen.
Det tackar jag ödmjukast för.

Inga kommentarer: