tisdag 24 mars 2009

Vecka 6+5 (igen) - Obeskrivlig glädje!

Uppdaterar bloggen med ett stort leende.

I förmiddags fick vi se ett tickande hjärta. Pricken lever!!!
Allt såg bra ut!
Enligt hennes "räknesnurra" var vi i vecka 6+5 idag och inte 6+6 som jag har räknat.
Men en dag hit eller dit. PRICKEN LEVER JU!!

Vi fick ett fint papper med remissanteckningar med oss till mödravården där det beskrevs hur fint allt såg ut. Hur hjärtat slog och hur storleken motsvarade livslängd. Vi fick också med oss ett dyrbart litet foto på underverket.
Vad gör man av sån dyrgrip? Ramar in?

Jag ringer mödravården imorgon och skriver in oss. Herregud, MÖDRAVÅRDEN! Som jag har längtat att få komma dit och lämna kliniken bakom oss. Inte för att de inte har varit bra, vi har varit mer än nöjda, men ni förstår säkert vad jag menar.

Vi är nog lyckligast i världen idag, jag och älskade Viktor.
Och Pricken.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har kollat din blogg ungefär en gång i halvtimman sen 9,15 för att se om du har uppdaterat hur det gick :) GRATTIS, det måste kännas underbart! Och rama in bilden bara!!

Sara sa...

GRATTIS!! Vad skönt att allt såg bra ut, då kan ni andas ut för stunden i alla fall!

Bilden lär ju platsa väldigt fint på t.ex kylskåpet, som en påminnelse om hur underbart livet kan vara.

Kram

Pez sa...

Åh, jag har tänkt på dig hela dan och kollat bloggen flera gånger. Äntligen ett inlägg!! Jag är så himla glad för din skull, ditt mirakel är på väg hem till er!!!!
Kan du inte lägga ut Pricken så att vi får se....förstår om du vill ha det för dig själv men det hade varit himla roligt!
Imorgon är det min tur....hjälp vad jag är nervös.
Kram Pez

Hanna sa...

Grattis! Så fantastiskt roligt! Njut nu, så mkt du bara kan! :)

Mina UL-bilder hänger förresten (i plastfickor) på anslagstavlan här bredvid datorn så att jag kan njuta av dem massor.

Kram!

Fertilitetsturist sa...

Grattis grattis grattis, så härligt! :-)

MochM sa...

Åh grattis!
Njut av den underbart härliga känslan!
Kram m.

Anlar sa...

Grattis...helt fantasktiskt!!! Massor av kramar till er

Nytt och Gammalt! sa...

Stort Grattis till er!! Underbart :o)

Kramar i massor från oss!

Eludie sa...

Roliga nyheter! Varma gratulationer!

Anonym sa...

GRATTIS!!! Visst är det en härlig och euforisk känsla när man ser pricken för första gången:)

Vi har samlat våra ul-bilder på kylskåpet och det är fatastiskt att se hur snabbt den växer för varje gång.

IVF-Karusell sa...

GRATTIS! Gud så skönt att få se pricken på ultraljud! Vi hängde upp vår bild på första pyret på kylskåpet. Samt hade bilden i mobilen också såklart :-)

Ta hand om er nu, vila ordentligt!
kram!