onsdag 11 mars 2009

Vecka 5+0 - Lite lugnare

Jag tackar Gudarna för att det inte har kommit mer blod sedan igår eftermiddags. Känner mig fortfarande orolig, men kan nu ändå känna mig lite glad över att det faktiskt inte blev mer än en liten blodprick.
Ringde min faster som är barnmorska och ställde massor med oroliga frågor. När hon fick höra min beskrivning av blodpricken som var som ett knappnålshuvud ungefär, tyckte hon inte att man ens kunde kalla det för blödning.
Det lugnade mig något.

Idag är jag ledig, blodfri och solen skiner.
Jag kan känna lite glädje igen och har varit och hälsat på en kollega som fick barn för en månad sedan. Jag tog med mig hunden och hon vagnen och så gick vi en lång och skön vårpromenad.
Det var så himla skönt att komma hemifrån lite och faktiskt riktigt roligt att träffa bebisen.

Nu ska jag snart äta lunch och stilla illamåendet för en stund.
Sen blir det väl en liten middagslur i soffan.
Jag går in i vecka 6 idag.
Det är inte så illa ändå.

1 kommentar:

IVF-Karusell sa...

Vad skönt att det inte kommit mer blod! Själv fick jag panik imorse när jag fick blödning...har inte riktigt slutat ännu heller.
Jobbigt som tusan, vill inte vara med om detta igen.

Stor kram och håll dig blodfri nu!!