torsdag 19 mars 2009

Vecka 6+1 - Kliande google-fingrar

Humöret är bättre och hoppet har segrat för dagen.

Har suttit på miljöutbildning hela eftermiddagen och det har känts ordentligt i mage och rygg. Det spänner och drar åt alla håll.
Men mest åt vänster, vilket oroar mig emellanåt. Det gör inte ont, bara spänner och sticker dovt, så jag antar att det inte är någon fara.
Men gissa om jag har googlat dessa symptom... Jag har letat som en galning efter andra som haft lite mer känningar på ena sidan än på den andra och där allt ändå har varit bra. Jag har lyckligtvis hittat såna exempel, ja flera stycken. Tyvärr dyker det upp 100 skräckexempel på varje positivt och då önskar jag förstås att jag hade hållit mina kliande google-fingrar i styr.

Men min slutsats för dagen är ändå att varje kvinna är unik och att symptomen och känningarna också är det. Det finns säkert inget rätt och inget fel så länge jag inte har ont.

Nedräkning.
Bara 4 dagar kvar till ultraljudet.

3 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Jag hade också mer känningar åt ena sidan i början. Det visade sig att embryot satt fast lite mer till vänster i livmodern. Helt normalt! Någonstans ska det lilla livet ju fästa! :-)
Lycka till med ultraljudet!

Hanna sa...

Vänster sida är min onda sida också. Där har det gjort ont till & från hela graviditeten. Det drar nästan aldrig i ligamenten på höger sida. Min BM sa ju tidigt att min livmoder växer "åt höger", så det är antagligen därför det sträcker åt vänster. :) Så det är nog ingen som helst fara med att det gör ondare på ena sidan... Kram kram!

Anonym sa...

Jag har också mer känningar i ena sidan, höger. Den vänstra känner jag nästan aldrig av. Så oroa dig inte för det fast jag vet hur orolig man kan bli när man börjar googla...

Önskar dig en trevlig helg och ser fram emot ultraljudet:) Kram