måndag 2 mars 2009

Ruvardag 7 - Falskt alarm

Vaknade vid 5-snåret av att det gjorde ont i magen. MENSVÄRK! Jag flög upp ur sängen så fort hjärna hunnit ikapp varningssignalen och rusade in på toa. Väl där kunde jag konstatera att det var falskt alarm. Ingen mens och den där intensiva värken släppte lika fort som den kom. Försvann. Poff.

Kvar låg jag i sängen med spökena dansande vid fotändan.
Nu går det åt helvete. Nu går det käpprätt åt helvete.
Och de tankarna har inte lämnat mig på hela dagen.

Det spänner i magen, molar som tyst träningsvärk. Precis som igår och i förrgår. Men ingen mensvärk och ingen mens.
Ändå känns det som jag rusar mot kanten och att ingen kan rädda mig. Jag är ensam och pytteliten i en vidrigt orättvis värld.

11 dagar till testdag.
Det kunde lika gärna varit 11 månader.

5 kommentarer:

Anna sa...

när jag vänta wille sprang jag likadant på toa hela tiden för jag hade "mensvärk" och trodde att blodet skulle forsa.
Men jag tror och hoppas på ett vackert novemberbarn!
pussar och kramar i massor!

IVF-Karusell sa...

Oroa dig inte tjejen, man kan ha molvärk även fast man är gravid. Känns precis som att mensen är på gång, men det kan vara livmoder och så som börjar växa o ha sig.

positiva tankar! positiva tankar! Även om jag vet att det är svårt!

Lång tid kvar, hur kommer det sig att du inte kan testa efter 14 dagar?

Kram!

Anonym sa...

Jag vet att det är svårt, men försök hålla modet uppe. Jag blev själv lika rädd när jag fick mensvärk och var då övertygad om att det var kört, men likväl blev det ett + och mensvärken satt i konstant i 12 veckor. Håller tummarna för er!

KRAM

Pez sa...

Det gör mig ledsen att du har det jobbigt, jag vet hur det känns. Vi har haft jobbiga nätter båda två. Hoppas att vi får sova gott inatt!
Kram Pez

Lilla J sa...

Jag håller tummarna för er!

Kram