måndag 23 mars 2009

Vecka 6+5 - Nervös

Det kan inte hjälpas, men jag tänker att detta kanske är sista gången jag skriver och är gravid. Imorgon kanske drömmen om novemberbebis är över.

Hemska tanke.

Men jag är faktiskt både rädd och lättad över att ultaljudet kommer med besked imorgon. Viktor nämde idag att han också har blivit nervös, han som annars är så lugn och trygg.

Det blir en lång natt, men jag kommer nog att sova som en stock. Bara drömma underligt och gå upp och kissa som vanligt.

Snart är den befriande morgonen här.
Klockan 9.15 är det dags för ultraljud.
Herregud vad nervös jag är...

5 kommentarer:

LiNiC sa...

så skönt för er att ni kommit så långt på vägen. I morgon kommer du fatta på riktigt att det bor en gosig, rosig bebis i magen, så underbart! ha det så bra nu älskade Jessica och Victor med såklart!
Pussar och kramar från Anna

Pez sa...

Åh min vän! Jag håller tummarna stenhårt. Tänk vad härligt med ett litet hjärta som pickar. Du måste tro på detta nu. Det kommer att gå vägen!
kram kram kram

TeachMom sa...

Lugn och fin nu. Det kommer att vara bra på ultraljudet i morgon. Lycka till!

IVF-Karusell sa...

Imorgon kommer ni se ett litet pyre som kanske är runt 10-12 mm långt och ett litet hjärta som slår. Det kommer gå bra!

Lycka till!
kram j

Pez sa...

Nu sitter du säkert i väntrummet och väntar på ditt UL. Jag sitter här på jobbet och tänker på dig!!
Nästa gång du skriver i bloggen kommer du vara mer lycklig än du är nu!!!
Kram Pez