onsdag 4 mars 2009

Tänker förbjudna tankar

Fick för en halvtimme sedan en riktigt elak attack av mensvärk. Falskt alarm igen. Men det larmet triggade igång den svaga människan inuti, som just nu försöker få Viktor att förstå att ett test redan på lördag (dag 12) är en ypperlig idé.
Han verkar inte så såld.
Som tur är.

Men känner jag mig själv rätt så kommer jag att försöka övertala honom lite till. Och sen lite till.
Den svaga människan tänker på att ruvardag 12 med en blastocyst är ju samma som ruvardag 16 med ett tvådagarsembryo.

Jag hoppas att mina övertalningsförsök misslyckas.
Eller att stickan visar plus på lördag.

2 kommentarer:

Lilla J sa...

Det borde ju definitivt vara ett säkert resultat på lördag om ni bestämmer er för att testa då. Men det är ett svårt avgörande det där, lika jobbigt varje gång. Mitt råd är: skit i vad du har planerat och gör det som du tror dig må bästa av! Känner du att du måste få veta snart så testa på lördag.

Lycka till! Kram

Pez sa...

Hej!
Vi funderar på att testa imorgon (dag15). Det är så jobbigt att vänta...vi har fortfarande inte bestämt oss..det är så svårt.