tisdag 17 mars 2009

Vecka 5+6 - Kissnödig sjutusen gånger om dygnet

Jag är så ofta kissnödig att det börjar bli rent av löjligt. Går på toaletten hur många gånger som helst på en arbetsdag och så fort jag har lagt mig i soffan hemma efter att jag har kommit hem (och jag är så trött att jag kan dö) så måste jag resa på mig och gå och kissa. Sen igen. Och igen.

Inte undra på att jag sover dåligt.

För det gör jag. Och drömmer konstiga saker.
Inatt drömde jag att jag rökte cigaretter och drack baylis. Det var jätteäckligt och hemskt. Som om någon tvingat mig att göra det där i drömmen, för jag var så orolig och hade sådan ångest.

Ja, herregud.

Dagtid oroar jag mig för allt möjligt. Förra veckan hade jag skräckpanik för missfall och denna veckan oroar jag mig för ofostrig graviditet eller utomkveds. För är det inte så att det sticker till ibland lite mer på ena sidan än på andra?
Jag är så ledsen och deppig emellanåt att jag bara vill lägga mig ner sova och slippa vara vaken. Gå in på toa och bara gråta floder eller ryta åt barnen på jobbet.

Som tur är gör jag inte detta. Som tur är. Än så länge.

Om en vecka vet vi om det ser normalt ut. Tills dess prövas tålamodet till maxgränsen och sinnet till det yttersta.
Jag får försöka att lita på mitt illamående, trötthet, ömma bröst, kissnödighet, onda ligament, konstiga smak i munnen och svullna mage tills dess.

Imorgon har jag min sista lediga onsdag.
Jag behöver den verkligen.

2 kommentarer:

MochM sa...

Åh jag är säker på att det kommer se bra ut. Vet hur det känns att räkna ned till det där första ultraljudet, sen kan man slappna av åtminstone litelite. Jobbigt att du inte mår bra.
Men som sagt, det kommer gå fint så vänj dig du vid kissandet för är du som jag lär det fortsätta!
m.

fru L sa...

Förstår verkligen din oro. Är där också, men lite tidigare. Vi plussade alldeles nyss. Men härligt med att du har symptom!