söndag 8 mars 2009

Värdefulla krämpor

Nu är det tredje natten i rad som jag har svårt att sova. Jag är helt enkelt inte särskilt trött när jag vaknar vid halv 4 och inte kan somna om.
Vänder och vrider mig och känner mig alldeles varm och konstig.

Jag känner verkligen av vår lilla prick.
Varm, konstig smak i munnen, illamående, ömma bröst och spänningar, stickningar i magen. Trodde verkligen inte att det gick att känna så här mycket så här tidigt. Jag är ju bara i vecka 5 (4+4) än så länge.
Men känner gör jag. Och jag älskar det.
Skulle inte vilja byta mina värdefulla krämpor för allt smör i Småland.

Kunde inte låta bli att testa slut på mina två överblivna graviditetstest nu på morgonen och de visade positivt precis lika starkt som igår. Både klinikens test och clearblue.
De där testen låg liksom och skavde i skåpet och jag kunde inte låta bli, fast att det egentligen är jätteonödigt att testa så många gånger. Det är som om jag inte riktigt kan fatta att det här är på riktigt.

Men nu är alla test slut och jag är nu helt övertygad om att jag faktiskt är gravid på riktigt. Imorgon ringer jag klikien och bokar in ett ultraljud om ett par veckor. Gravida IVF-patienter får nämligen ett ultraljud redan i v 7-8 för att titta efter om hjärtat slår och om allt ser bra ut. Det är ju det ultimata graviditetstestet, att själv få se med egna ögon om det har fungerat som det ska.

Men visst mår Pricken bra.
Det måste jag tro på.

Och till alla bloggvännerna:
Tack så mycket för alla fina kommentarer och gratulationer!
Stödet som ni ger mig är så otroligt värdefullt.
TACK!

6 kommentarer:

Pez sa...

Hej vännen!
Jag ska på ultrljud den 25 mars. Det är just nu nästa milstolpe. Man får ta en dag i taget och hoppas att vecka 12 kommer så fort som möjligt.
kram

Fertilitetsturist sa...

Stort GRATTIS! Kom hem nu och läste om den glada nyheten! Fantastiskt! Jag hade mina misstankar ;-) Men säker kan man ju aldrig vara förrän bekräftelsen kommer, och nu kom den!
Hurra!

Marion sa...

Grattis! Så härligt att se att det faktiskt går. Man kan bli gravid trots svårigheter. Det ger hopp till osss andra. Njut nu!!

MochM sa...

Har inte läst på någon vecka så det var härligt att titta in och se goda nyheter både hos Pez och dig! Härligt! Stort grattis!
Kram m.

Anonym sa...

GRATTIS!!!! Har varit frånkopplad hela helgen och läste den glada nyheten först nu. Är så glad för er skull:) KRAM

Sarah sa...

Åh gu vad glad jag blir vännen =D gråter tårar av lycka för din skull vet ju hur du kämpat och du är så stark!!!
Tänkte väl att de gnistrade lite extra om dig ida på jobbet<33
Gud vad glad jag är för din skull en jättestor kram till dig å din man å lille pricken<3