tisdag 3 mars 2009

Ruvardag 8 - Kallar tilbaka hopp och humör

Stormen rasar lugnare idag.
Natten har varit drömlös och dagen kontrollerat dyster.
Jag tror fortfarande att det kommer att gå åt skogen.
Men ändå lite mindre än igår.

Tiden är min värsta fiende.
Den sträcker sig ökenlikt tom och ändlös.
Jag törstar ihjäl snart.
En katt sägs har nio liv.
Hur många har en IVF-patient?

Jag försöker att kalla tillbaka hopp och humör med att tänka på glädjeämnen.
Min fina Viktor, vilda hunden och lugna katten.
Att jag var på lönesamtal idag och fick en hyfsad löneökning.
Att vi bor precis som vi vill, vid havet. Äntligen.
Att våren snart kommer och ljuset redan är här.

Att vår chans inte runnit ut ännu. Den finns. Den lever.
Så länge hjärtat bestämmer och så länge trägen vinner.

3 kommentarer:

IVF-Karusell sa...

Bra bra tjejen! In med positiva tankar och ny energi!

Det kommer att gå bra! Så får vi våra fina novemberbarn!

Anonym sa...

Jag håller tummarna för dig! Hårt, hårt! Vet hur jobbig ruvartiden är och hur sakta tiden går. Hoppas, hoppas, hoppas!!!
Kram

Pez sa...

Jag tror på dig!!!
Förstår att det måste vara underbart att bo där du bor, nere vid vattnet i Åsa är det ju hur fint som helst. Jag bor också nära vattnet och det är helt underbart. Tänk ändå vilken tur vi har!
Kram